GENERELLE BETINGELSER
Herunder kan du læse mere om de betingelser, som er gældende, når du rejser med Munk Rejser. Det er desuden vigtigt, at du grundigt læser alt det materiale du modtager fra os, så du er grundigt sat ind i rejsen inden du rejser.
BESTILLING
Du kan bestille din rejse online på vores hjemmeside www. MunkRejser.dk ved indtastning af personlige data i bookingformularen. Du angiver de dage du ønsker at rejse og vi tjekker for dig, om hotellet er ledigt. Hvis ikke, får du gerne et par alternativer at vælge imellem. Når vi har dit ophold på plads, modtager du herefter faktura med link til indbetaling.
BETALING
Når du har accepteret et tilbud/eller booker en rejse via vores hjemmeside, modtager du 1-2 betalingslinks via e-mail. Linksne er sikkert link via betalingsgateway fra DIBS/Nets. Beløbende vil være som aftalt på hhv. depositum og restbeløb. M.m. du er sent ude og det fulde beløb er til forfald. Modtager vi ikke pengene inden "betales senest datoen", vil rejsen blive annulleret og din booking slettes.
Depositum: Når du bestiller et ophold mere end 60 dage før afrejsedatoen skal der betales depositum til Munk Rejser. Depositummet størrelse svinger fra hotel til hotel med 15-25% af opholdets samlede pris. Ved specielle ønsker til opholdet, kan der opkræves et højere depositum.
Efter indbetaling af depositum og/eller slutbetaling er aftalen bindende.
ÆNDRINGER
Ønsker du at ændre rejsedatoerne for din rejse vil vi forsøge at efterkomme dit ønske så vidt det er muligt. Ændring af rejsedatoer koster et gebyr på 500,00 kr. plus evt. direkte omkostninger til hoteller/arrangement etc.
AFBESTILLING
Følgende betingelser er gældende, hvis du skulle være i den uheldige situation, at måtte aflyse din rejse med Munk Rejser.
Betingelserne er først gældende fra det tidspunkt du enten har accepteret et tilbud eller indbetalt på baggrund af en modtaget faktura.
Ved køb af hotelophold er der ikke fortrydelsesret jf. forbrugeraftaleloven § 2, nr. 4. Derfor anbefaler vi altid, at du tegner en afbestillingsforsikring, som dækker dine omkostninger såfremt deltagelse i rejsen umuliggøres på grund af akut sygdom eller tilskadekomst, hos den rejsende selv eller ægtefælle/ samlever eller nærmeste familie.
Du kan vederlagsfrit afbestille en rejse, hvis der, inden for et tidsrum af 14 dage før rejsens påbegyndelse, på rejsemålet eller i umiddelbar nærhed af dette forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige, smitsomme sygdomme eller andre hermed ligestillede begivenheder. Denne vurdering foretages altid med hensyntagen til officielle objektive udmeldinger fra fx udenrigsministeriet. Din ret til at vederlagsfrit afbestille rejsen bortfalder, hvis du ved aftalens indgåelse kendte til den pågældende begivenhed eller begivenheden var almindeligt kendt. Afbestiller du alligevel træder Munk Rejsers almindelige afbestillingsregler i kraft, hvilket betyder, at der som oftest ikke er noget at refundere.
AFLYSNING
En rejse kan ligeledes aflyses på grund af udefrakommende omstændigheder, som vi og vores samarbejdspartnere ikke har indflydelse på eller haft mulighed for at forudse (force majeure-lignende forhold). I ovennævnte tilfælde har du intet krav på erstatning ud over refundering af rejsens pris. Vi vil dog altid forsøge at tilbyde dig et alternativ den aflyste rejse.
Munk Rejser forbeholder sig ret til at fratræde aftalen, hvis rejsearrangementet ikke kan bekræftes af vores leverandører. Kunden vil blive informeret hurtigst muligt, og vil modtage en e-mail derom! Kan turen alligevel ikke bekræftes af leverandøren, vil evt. indbetalinger fuldt ud straks blive refunderet til kunden.
FORSIKRINGER
Udover at vi på det kraftigste anbefaler en afbestillingsforsikring, er det et ufravigeligt krav fra Munk Rejser, at du har en rejseforsikring. Når du accepterer Munk Rejser generelle betingelser bekræfter du samtidig, at du vil have, har eller vil sørge for at have en rejseforsikring inden du rejser. Hos Munk Rejser forhandler vi rejseforsikringer via Europæiske Rejseforsikring.
Det kan blive en dyr affære at rejse uden, hvis uheldet er ude! En sådan forsikring dækker dine udgifter ved ulykke, død, behandling af sygdom, hjemtransport og tab eller beskadigelse af bagage m.m.
På rejser i Europa skal du medbringe det blå EU-sygesikringskort. Det blå EU-sygesikringskort giver dig ret til nødvendig sygehjælp og sidestiller dig med borgere i det EU/EØS-land, som du rejser i og dækker sygdomsbehandling på offentlige hospitaler og klinikker. Vær opmærksom på, at der i nogle lande er en egenbetaling, som du selv skal stå for - medmindre du har en rejseforsikring.
FLYBILLETTER
Munk Rejser tilbyder ikke sælg af flybilletter!
KRAV TIL REJSENDE
Det er dit ansvar at sørge for gyldigt pas (minimum gældende 6 måneder fra indrejse datoen) og de for rejsens gennemførelse nødvendige visa og vaccinationer, og at holde sig underrettet om eventuelle ændrede hjemrejsetider. At møde rettidigt på de i rejseplanen eller ved anden tydelig anvisning oplyste steder ved ud- og hjemrejse. At optræde således, at medrejsende ikke føler sig generet. I grove tilfælde kan det føre til, at den rejsende af arrangøren eller dennes repræsentant bortvises fra den videre deltagelse i turen.
REKLAMATION
Reklamation over mangler på rejsen skal rettes til hotellet, så snart manglen konstateres, da hotellet har ret til at kunne udbedre evt. mangel eller fejl. Der kan nemt rettes op på en række mangler. F.eks. rengøring, skift af hotelværelse eller evt. indkvartering på et andet hotel. Eller du kan få kompensation for andre mangler. F.eks. den aflyste udflugt, der erstattes af anden underholdning.
Bliver der ikke rettet op for evt. fejl eller mangler kontakt os prompte, så vi også har en mulighed for at hjælpe dig.
Hvis du ønsker nedslag i prisen eller anden økonomisk godtgørelse på grund af manglerne, må du klage skriftligt hurtigst muligt efter hjemkomsten. Men husk, at manglende reklamation på stedet og bevis herfor vil ofte medføre tab af retten til senere erstatning.
Hvis du ikke klager så hurtigt som muligt og inden for rimelig tid (dog senest 14 dage), kan du miste din ret til kompensation for manglerne.
PAS, VISUM, VACCINATIONER
Kontakt det pågældende lands ambassade for oplysning ang. visum. Udenlandske statsborgere bør søge oplysninger om de krav, der stilles til eventuelt visum. Den rejsende skal endvidere ved bestillingen oplyse om evt. fremmed statsborgerskab, så rejsebureauet kan give den fornødne vejledning. Undlades sådanne oplysninger med en eventuel afvisning ved grænsen til følge, kan der ikke gøres krav gældende overfor arrangør/rejsebureau.
Kontakt venligst din egen læge, Statens Seruminstitut eller Rigshospitalets Rejseservice for oplysninger om vaccinationer.
REJSEGARANTIFONDEN:
Munk Rejser tilbyder kun hotelophold (ikke pakkerejser) er der ikke noget krav om at vi er en del af Rejsegarantifonden, som sikrer mod konkurs ved pakkerejser.
Når du som kunde køber en flybillet, og kun flybillet, hos en dansk flybilletudbyder, er du dækket via Rejsegarantifonden, dog under visse betingelser, og under forudsætning af at din hjemrejse går til en dansk lufthavn. Se evt. mere HER>>
BESTILLING
Du kan bestille din rejse online på vores hjemmeside www. MunkRejser.dk ved indtastning af personlige data i bookingformularen. Du angiver de dage du ønsker at rejse og vi tjekker for dig, om hotellet er ledigt. Hvis ikke, får du gerne et par alternativer at vælge imellem. Når vi har dit ophold på plads, modtager du herefter faktura med link til indbetaling.
BETALING
Når du har accepteret et tilbud/eller booker en rejse via vores hjemmeside, modtager du 1-2 betalingslinks via e-mail. Linksne er sikkert link via betalingsgateway fra DIBS/Nets. Beløbende vil være som aftalt på hhv. depositum og restbeløb. M.m. du er sent ude og det fulde beløb er til forfald. Modtager vi ikke pengene inden "betales senest datoen", vil rejsen blive annulleret og din booking slettes.
Depositum: Når du bestiller et ophold mere end 60 dage før afrejsedatoen skal der betales depositum til Munk Rejser. Depositummet størrelse svinger fra hotel til hotel med 15-25% af opholdets samlede pris. Ved specielle ønsker til opholdet, kan der opkræves et højere depositum.
Efter indbetaling af depositum og/eller slutbetaling er aftalen bindende.
ÆNDRINGER
Ønsker du at ændre rejsedatoerne for din rejse vil vi forsøge at efterkomme dit ønske så vidt det er muligt. Ændring af rejsedatoer koster et gebyr på 500,00 kr. plus evt. direkte omkostninger til hoteller/arrangement etc.
AFBESTILLING
Følgende betingelser er gældende, hvis du skulle være i den uheldige situation, at måtte aflyse din rejse med Munk Rejser.
Betingelserne er først gældende fra det tidspunkt du enten har accepteret et tilbud eller indbetalt på baggrund af en modtaget faktura.
- Ved afbestilling mere end 60 dage inden afrejse: Er depositum betalt ved bestilling af rejsen, vil annulleringsgebyret svare til det indbetalte depositum. Er rejsens fulde pris betalt ved bestillingen, vil annulleringsgebyret svare til det indbetalte beløb.
- Ved afbestilling mellem 60 og 30 dage inden afrejse: Er depositum betalt ved bestilling af rejsen, vil annulleringsgebyret svare til 50% af rejsens samlede pris. Er rejsens fulde pris betalt allerede ved bestilling, vil annulleringsgebyret svare til det indbetalte beløb.
- Ved afbestilling senere end 30 dage inden afrejse: Rejsens fulde pris refunderes ikke.
Ved køb af hotelophold er der ikke fortrydelsesret jf. forbrugeraftaleloven § 2, nr. 4. Derfor anbefaler vi altid, at du tegner en afbestillingsforsikring, som dækker dine omkostninger såfremt deltagelse i rejsen umuliggøres på grund af akut sygdom eller tilskadekomst, hos den rejsende selv eller ægtefælle/ samlever eller nærmeste familie.
Du kan vederlagsfrit afbestille en rejse, hvis der, inden for et tidsrum af 14 dage før rejsens påbegyndelse, på rejsemålet eller i umiddelbar nærhed af dette forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige, smitsomme sygdomme eller andre hermed ligestillede begivenheder. Denne vurdering foretages altid med hensyntagen til officielle objektive udmeldinger fra fx udenrigsministeriet. Din ret til at vederlagsfrit afbestille rejsen bortfalder, hvis du ved aftalens indgåelse kendte til den pågældende begivenhed eller begivenheden var almindeligt kendt. Afbestiller du alligevel træder Munk Rejsers almindelige afbestillingsregler i kraft, hvilket betyder, at der som oftest ikke er noget at refundere.
AFLYSNING
En rejse kan ligeledes aflyses på grund af udefrakommende omstændigheder, som vi og vores samarbejdspartnere ikke har indflydelse på eller haft mulighed for at forudse (force majeure-lignende forhold). I ovennævnte tilfælde har du intet krav på erstatning ud over refundering af rejsens pris. Vi vil dog altid forsøge at tilbyde dig et alternativ den aflyste rejse.
Munk Rejser forbeholder sig ret til at fratræde aftalen, hvis rejsearrangementet ikke kan bekræftes af vores leverandører. Kunden vil blive informeret hurtigst muligt, og vil modtage en e-mail derom! Kan turen alligevel ikke bekræftes af leverandøren, vil evt. indbetalinger fuldt ud straks blive refunderet til kunden.
FORSIKRINGER
Udover at vi på det kraftigste anbefaler en afbestillingsforsikring, er det et ufravigeligt krav fra Munk Rejser, at du har en rejseforsikring. Når du accepterer Munk Rejser generelle betingelser bekræfter du samtidig, at du vil have, har eller vil sørge for at have en rejseforsikring inden du rejser. Hos Munk Rejser forhandler vi rejseforsikringer via Europæiske Rejseforsikring.
Det kan blive en dyr affære at rejse uden, hvis uheldet er ude! En sådan forsikring dækker dine udgifter ved ulykke, død, behandling af sygdom, hjemtransport og tab eller beskadigelse af bagage m.m.
På rejser i Europa skal du medbringe det blå EU-sygesikringskort. Det blå EU-sygesikringskort giver dig ret til nødvendig sygehjælp og sidestiller dig med borgere i det EU/EØS-land, som du rejser i og dækker sygdomsbehandling på offentlige hospitaler og klinikker. Vær opmærksom på, at der i nogle lande er en egenbetaling, som du selv skal stå for - medmindre du har en rejseforsikring.
FLYBILLETTER
Munk Rejser tilbyder ikke sælg af flybilletter!
KRAV TIL REJSENDE
Det er dit ansvar at sørge for gyldigt pas (minimum gældende 6 måneder fra indrejse datoen) og de for rejsens gennemførelse nødvendige visa og vaccinationer, og at holde sig underrettet om eventuelle ændrede hjemrejsetider. At møde rettidigt på de i rejseplanen eller ved anden tydelig anvisning oplyste steder ved ud- og hjemrejse. At optræde således, at medrejsende ikke føler sig generet. I grove tilfælde kan det føre til, at den rejsende af arrangøren eller dennes repræsentant bortvises fra den videre deltagelse i turen.
REKLAMATION
Reklamation over mangler på rejsen skal rettes til hotellet, så snart manglen konstateres, da hotellet har ret til at kunne udbedre evt. mangel eller fejl. Der kan nemt rettes op på en række mangler. F.eks. rengøring, skift af hotelværelse eller evt. indkvartering på et andet hotel. Eller du kan få kompensation for andre mangler. F.eks. den aflyste udflugt, der erstattes af anden underholdning.
Bliver der ikke rettet op for evt. fejl eller mangler kontakt os prompte, så vi også har en mulighed for at hjælpe dig.
Hvis du ønsker nedslag i prisen eller anden økonomisk godtgørelse på grund af manglerne, må du klage skriftligt hurtigst muligt efter hjemkomsten. Men husk, at manglende reklamation på stedet og bevis herfor vil ofte medføre tab af retten til senere erstatning.
Hvis du ikke klager så hurtigt som muligt og inden for rimelig tid (dog senest 14 dage), kan du miste din ret til kompensation for manglerne.
PAS, VISUM, VACCINATIONER
Kontakt det pågældende lands ambassade for oplysning ang. visum. Udenlandske statsborgere bør søge oplysninger om de krav, der stilles til eventuelt visum. Den rejsende skal endvidere ved bestillingen oplyse om evt. fremmed statsborgerskab, så rejsebureauet kan give den fornødne vejledning. Undlades sådanne oplysninger med en eventuel afvisning ved grænsen til følge, kan der ikke gøres krav gældende overfor arrangør/rejsebureau.
Kontakt venligst din egen læge, Statens Seruminstitut eller Rigshospitalets Rejseservice for oplysninger om vaccinationer.
REJSEGARANTIFONDEN:
Munk Rejser tilbyder kun hotelophold (ikke pakkerejser) er der ikke noget krav om at vi er en del af Rejsegarantifonden, som sikrer mod konkurs ved pakkerejser.
Når du som kunde køber en flybillet, og kun flybillet, hos en dansk flybilletudbyder, er du dækket via Rejsegarantifonden, dog under visse betingelser, og under forudsætning af at din hjemrejse går til en dansk lufthavn. Se evt. mere HER>>